sunnuntai 19. joulukuuta 2010

Joulu tullut on

Aarikan tontut saapuivat (vihdoin) ja parveilevat nyttemmin takanreunuksella. Niistä minulla ei ole kuvaa, mutta kuvitelkaapa ne mielessänne: silmä, silmä, suu, palloruumis, tonttulakki, mahdollisesti kädessä pipari tai lumihiutale, tyttötontulla letit. Näyttävät paremmilta kaukaa katsottuina kuin läheltä, ja yksinkertaisesti, Aarikankin tyyliin, sopivat meille. 


Olohuoneestamme on tullut punakoristeinen ja keittiöstä on tuleva hempeämpi ranskanpastillipiparitaloineen sekä tulevine hohde-vaaleanpuna-joulukuusenkoristeineen. Sijoittanemme kuusen nimittäin keittiöön, sillä en halua peittää takkaa näkyvistä, kun siellä on kiva poltella jouluna kynttilöitä. Lisäksi mietin vähän, miten kestän kuusen tuoksua, joten on ehkä parempi nukkua eri huoneessa. Tosin tuoksulta ei voine täysin välttyä, kun huoneiden välillä ei kunnon ovia ole...


Teille tarjoan tuoksuttomia kuvia joulukoristeistamme. Erityisen iloinen olen Kotisataman kaupasta löytämästäni seimiasetelmasta. Kohtalaisen uniikki tuote, sillä niitä oli hyllyssä (ainakin sillä erää) tasan tämä yksi. Olin ymmärtävinäni, että se on käsin jossain kaukomailla tehty.


Tunnelmallista joulunalusaikaa kaikille! Meikäläinen alkaa tässä pikkuhiljaa vetäytyä niin täysillä jouluun, että kirjoitteleminen harvenee nyt toviksi. Minä "jouluan", minä, joka siis vielä vähän aikaa sitten mietin, että olenkohan oikeastaan jouluihminen lainkaan. Vastaus on löytynyt: olen. Vähintään sen todistaa yksi asia: keittiön haltuunottaminen. Se on nykytilassani merkki jostain erikoisesta hullaantumisesta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti