keskiviikko 2. helmikuuta 2011

Rakas liikuntapäiväkirjani: HeiaHeia

Olen koukussa, liikuntaloukussa. (Kuulostaa eräältä aapiselta suorastaan.) Olen siis onnistunut lisäämään liikuntahetkiäni, joskin samalla ajanvähyyden tunne on lisääntynyt. No, ihmekö tuo, mutta tiedättekös mitä, olen myöskin alkanut painua pehkuihin ihmisten aikaan eli yleensä jo puoli yhdentoista maissa. 

Nyt on hyvä kehua itseään, kun viettää laiskotteluiltoja puolikuntoisena. Flunssa ei taaskaan tiedä, pitäisikö sen hyökätä vai ei, ja puolustusrintama päättää odottaa rauhassa. Ihana ajan tunne! Rakastan tätä. Mieluiten olisin harrastamatta mitään lisäliikuntaa hyötyliikuntaa lukuunottamatta, mutta enpä taitaisi sillä sittenkään mitään voittaa. 

 Kuva: Loca Luna

Joten usein vain pakotan itseni pienen kilpailuhenkisyyden voimalla tietokoneen ääreltä kuntopyörälle: HeiaHeia kun saattaa hyvinkin kertoa jo viikon alkupuolella, että kaveri X on liikkunut useita tunteja, kun itsellä vasta on liikuntatunnit yhdessä. Palvelu on koukuttava siksi, että siellä saa luvalla vaklata kavereiden liikuntatottumuksia, ja siksi, että sinne voi helposti merkata kaiken liikkumisensa hauskoilla kuvilla, kun sen muuten suttaisi lyhenteellä johonkin minikalenteriin. Samalla voi kertoa fiiliksistään, kirjata keskisykkeen ja kalorien kulutuksen, vaikken kyllä oikeastaan tiedä, mitä noilla tiedoilla myöhemmin teen. 

Ja ryhdyinpä niin kevätinnokkaaksi, että aloin tehdä HeiaHeiaan myös painokäyrää itsestäni. En yritä laihduttaa, mutta haluan pysyä tämänkokoisena. Väittävät, että ihmiset, jotka eivät omista vaakaa, lihoavat helpommin. No, tiedä heitä, eikös se kuvastin kerro paremmin totuuden, joka on joka tapauksessa suhteellinen. Mutta kirjausfriikki kun olen, kaikkea on kokeiltava. 

Kivointa on nyt se, kun voi punaisella ristillä merkata, että tänään sairastan. Tai siis kurkkuni on hiukan kipeä ja olen tosi väsynyt. Tämä "iso veli" ei valvo niin tarkkaan, että vaatisi sairaslomastani joitain tositteita. ;D


Tammikuun liikuntoja:

vko 3:
ma 17.1. astangajoogaa 1h, ke 19.1. kuntopyöräilyä 1h,  to 20.1. astangajoogaa 40 min, pe 21.1. kuntopyöräilyä 30 min, kotijumppaa 20 min, la 22.1. reggaeton-tanssia 1h

vko 4:
ma 24.1. astangajoogaa 1h, ke 26.1. kuntopyöräilyä 30 min, kotijumppaa 30 min, to 27.1. kuntopyöräilyä 30 min, kotijumppaa 30 min, pe 28.1. dancehall-tanssia 1h, su 30.1. astangajoogaa 40 min.


2 kommenttia:

  1. Liityin tohon HeiaHeiaan sun innoittamana, katotaan jaksaako merkata juttuja. Mitä enemmän tuttuja siellä on, sitä motivoivampaa varmasti...

    VastaaPoista
  2. Se on kyllä mahtavaa olla koukussa liikuntaan! Olo on energinen ja kaikin puolin positiivisempi. Liikunnan harrastaminen on ihana asia, välillä se pääsee vain unohtumaan. :)

    VastaaPoista