sunnuntai 30. lokakuuta 2011

Kirjamessuvinkki

Jos vaan kukaan teatteriystävä tänään eksyy kirjamessuille, niin tiedoksi annettakoon, että sieltä saa halvalla lippuja Kansallisteatterin useisiin näytäntöihin! Suosittelen. 15 euroa per aikuisen lippu on mielestäni vähän. 


Ostinkin siis perjantaisella messuvisiitilläni lähinnä näitä, en niinkään kirjoja... ;)



Besökte bokmässan i fredags och köpte inte särskilt många böcker utan teaterbiljetter. De var så billiga om man jämför med de vanliga priserna. 

Tycker att priserna är för höga för kulturevenemang. Om man betalar om sitt boende nästan eller över tusen euro per månad, hur kan man då längre göra något extra med sina få hundralappar som blir kvar? De är ju för mat, el, resandet inom huvudstadsregionen, telefonen etc. Ja, jag är arg på hela denna "konstnadsvärld" som man bor i, känner mig avundsjuk på de lärare som bor på landet. Lönen är densamma, men vardagen kostar säkert hälften av det jag betalar. 

Men, oavsett detta, vill jag inte bo någon annastans än här. Så att varför klaga på, om man själv väljer det här alternativet. Bokmässan var av en händelse fri, för jag hade fått många biljetter, samt jag tränade igår gratis på ett gym, som har då och då såna dagar, när man kan bekanta sig med gymmet. Aldrig blir jag ett medlem, men är glad för att få en möjlighet att prova på. 

2 kommenttia:

  1. Saitko muuten Nemolta lippuja kirjamessuille? Pyysin lähettämään pari sun osoitteeseen, mut en tiedä muistivatko.

    VastaaPoista
  2. Juu, kiitos sain! Ihan yllärinä ilahduttivat ja menivät kuin kuumille kiville. Roudasin siis monille tutuille ylimääräiset, etteivät menisi hukkaan. Ite kävin nopeesti perjantaina, olis ollut mukava olla ajan kanssa, mutta viikonloppu oli niin täynnä.

    VastaaPoista