perjantai 11. marraskuuta 2011

Lägenhetsnyheter (endast på svenska)

En kort uppdatering på mitt lägenhetssökande: jag har äntligen hittat en möjlig bostad för mitt hem! 

Den ligger precis bredvid Veikkos hem. Bostaden är helt och hållet renoverad; en gammal kontorsbyggnad är ombyggd till lägenheter. Man kunde väl tro att det inte finns något mögelväxt där någonstans. Kunde.



Stacked cabins
Kuva: Alesa Dam


Men nuförtiden litar jag inte fullständigt på något, så att i början av december, när ombyggnadsarbetet är gjort, flyttar jag in med endast madrass och kudde. Städar ordentligt, sover några nätter där, väntar en vecka eller så, och om det sen fortfarande känns bra, kan jag tänka mig att kalla lägenheten ett hem. Men om jag börjar må illa, och kan föreställa mig att det beror på någon sorts mögel därinne, då kan jag väl inte göra något annat än beställa mögelhundar att undersöka lägenheten och efter detta försöka upphäva kontraktet. Precis som förr. 

Om lägenheten visar sig att vara ren, vilket jag på något sätt förlitar mig på nu, blir jag förstås mycket lycklig, och då kan jag också ordna en liten julfest hos mig. 

Det vore ju det roligaste, att fira jul hemma.


Gingerbread

2 kommenttia:

  1. Underbart! Jag hoppas att lägenheten har inga problem. Och ja, det är mycket klokt att inte ta med alla grejer där omedelbart!

    VastaaPoista
  2. Lycka till med lägenheten!

    VastaaPoista