tiistai 24. tammikuuta 2012

Punkassa

Jo on koko poppoo flunssassa, mutta Lyyli sentään jo hiukan tsempannut ja päätynyt kylpyyn asti! Seuranaan muumit, jotka ovat uponneet pohjaan sekä Littlest Pet Shop -figuurit, jotka kelluvat. Ah sitä "ötököiden" suomaa leikin riemua! Lyylin kun kylpyyn saa, ei poistulosta puhettakaan. Kylpyyn houkuttelemisessa tosin on yhtälainen työ...


Vilka dagar. Man är helt trött. Idag nästan tio timmar på jobbet, imorgon blir det nästan lika tufft, tror jag. Men... Det hjälper till om man har ett tillfälle att bada en stund eller ta en dusch. Sitta framför tv:n och njuta av att göra ingenting. Mycket enkelt, samtidigt mycket krävande. Att bara vara. No, usch, jag är nog förkyld om jag ens tänker på sånt! 


Nu dricker jag lite vin, och lottar om jag ska gå och sova över i den sista lägenheten jag fått prova på där i grannhuset. Sen skulle det vara över för gott. Nåväl, låt vinet bestämma!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti