lauantai 21. huhtikuuta 2012

Halvat huvit

Tämä on se postaus, joka koskee kosmetiikkaa. Uusin uppoamiseni liittyy siis meikkien maailmaan, kuten maanantaina mainitsin

Sain muuten eilenkin kehuja viidennen luokan vasta meikkaamisen aloittaneilta tytöiltä. Onks kivaa olla idoli? – No on! 

Mutta ei se halpaa ole. Siksipä luotan myös halpiksiini, jotka olen joko itse tai toisen käden tiedon kautta ottanut tänne ilosanomaksi. Halpa ei tosiaankaan ole aina huonoa, mutta senhän me kaikki naistenlehtien ystävät jo tiedämmekin. (Eihän ole naistenlehden vuosikertaa, jossa ei olisi meikkivertailua halpis vastaan luksus. Viimeisimmän luin tänään helmikuun Oliviasta.)

Kolme tämän kerran hyvää halpaa ovat seuraavat:


1. Great lash -ripsiväri. Sisareni suosittelema kymmenen euron tuote. Tämän tunnistaa pelkästä huomioväristä, ei tarvitse muistaa edes merkkiä. (Enkä ostaessani muistanutkaan, eikä kiinnostanut, mutta tiedonjanoisille: May be it's Maybelline.) Ei allergisoi ainakaan meikäläisen silmiä, pysyy, ei kokkaroidu kuten Lumenen huomattavan paljon kalliimpi samankaltainen markettituote. Tykkään! (Ja ulkonäkökin on piristävä!)



2. Baby oil, merkki olkoon nyt vaikka tämä Natusan hajuttomuutensa ansiosta. Olen käyttänyt välillä muitakin merkkejä, tuoksuilla ja ilman, ja kädet tykkäävät. Joka ilta öljykerros juuri ennen nukkumaanmenoa. Tepsii, tosin sen jälkeen kaikki, mihin kosket on rasvaista. Nimimerkki kämmenenjälkiä kuin taideteoksia lakanassa.  – En muista, mitä maksaa, mutta ei varmaan viittä euroa enempää. Löytyy ihan supermarketeista.


 3. Karkkipäivän suosittelema seitsemän euron puhdistusvaahto Kicksistä. On mulla vielä kokeilussa, mutta nautin kyllä jo parin päivän käyttökokemuksella sen öljymäisestä olemuksesta. Silmämeikin poistoon ei minulla ihan ideaali, joten luulenpa, että tämä siirtyy käytössäni niihin vähemmän meikattuihin päiviin. Jos rakastat vaahtoja, kokeile! Hyvää ja edullista vaahtoa on nimittäin mielestäni vaikea löytää. (En on vastaus kysymykseen, että käytänkö erillistä silmämeikinpuhdistusainetta. Pitäisi varmaan löytää sellainen – halpis.)



Loput halpikseni majailevat aitiopaikalla vessan kaapin ylähyllyllä. Kun säästää puhdistus- ja hiustenhoitotuotteissa, voi nyt aikuisemmaksi tultuaan satsata paremmin pysyviin luomiväreihin, laadukkaisiin pohjustustuotteisiin sekä kunnollisiin kynsilakkoihin. Tällaista on minun kosmetiikkapolitiikkani. Olette varmaan tunnistaneet halpislinjani: Lumenesta Lemon Juice & Glycerinen kautta tänne Erisan-osastolle. 

Ensi kerralla on luksuksen vuoro, lupaan.

8 kommenttia:

  1. Mulla on käytössä L'Oréalin Gentle eye make-up remover -silmämeikinpoistovesi (n. 7 e / 125 ml). Sopii hyvin herkille silmilleni ja on tosi tehokasta. Oma politiikkani on, että satsaan luomi- ja ripsiväriin, meikkivoiteeseen ja puuteriin, ja muissa tuotteissa saavat edullisemmat kelvata.

    VastaaPoista
  2. Kiitos vinkistä, täytyy hankkia kokeiltavaksi! Totesin muuten, että Aqualan L toimii myös nimenomaan silmien putsauksen alkuvaiheeseen. :D

    VastaaPoista
  3. Just luin toisesta blogista halvan ja hyvältä kuulostavan vinkin silmämeikin poistoon: oliiviöljy!

    Kommenteissa täällä:
    http://www.garancedore.fr/en/2012/04/24/just-a-question-how-to-take-it-off/#more-27757

    Et oo kokeillut vissiin sitä suosittemaani kestopunaa? Se on kanssa loistava halpis! Mulla on samantyylinen periaate kuin Johannalla: meikkivoide ja puuteri kalliita ja hyviä (ja kestävät ikuisuuden, joten hinnalla ei oikeastaan väliä), ripsiväri vaihtelee mut yleensä edullisia, kosteusvoiteet ja putsarit erilaisia luomujuttuja (kalliita luomujuttujen joukossa, mutta eivät mitään luksuskosmetiikkaan verrattuna) - Raw Gaia on uusi suosikkini, mulla on sekä MSM Beauty Cream, Floral Face Toner, Living Facial Cleanser että niiden savinaamiojuttu! Ihania tuoksuja ja ilman lisäaineita yms.

    VastaaPoista
  4. Hmm, oliiviöljyä, taitaa olla uusi hitti, kun sitä löytyy myös tuosta Oliv-putsarivaahdosta. Täytyy kokeilla.

    Kauheesti en käytä huulipunia, joten ei ole tullut kokeiltua. Ostin muuten ekaa kertaa (!) luomenpohjustusainetta, tosi hyvää, mutta ei taida sopia silmilleni, kun vuotavat nyt jatkuvasti. Jos ei johdu pelkästään keväästä yms., saat K sen testattavaksi!

    Mä oon nyt aatellut satsata luomiväreihin ja tuohon pohjustuspuoleenkin pikkuhiljaa, kunhan saan vanhat käytettyä loppuun, mutta ripsareissa ja puhdistuspuolella mulla taitaa toimia halpakin. Luonnonkosmetiikkaa testaan ekaa kertaa silmänympärysvoiteen ja kivipuuterin (kehutun) muodossa. Mutta näistä enemmän jossain vaiheessa!

    VastaaPoista
  5. Kiitti, mä tosin käytän todella harvoin mitään luomilla, ja mulla on Sallan antama Lumenen luomivärinpohjustusaine jossain - tosin ei mitään tietoa missä, joten toisaalta ehkä voisin ottaa jos tosiaan se ei sulle sovi, ehkä se inspiroisi mua käyttämään enemmän luomiväriä - jota tulee vähän tulee käytettyä juuri sen takia, että ne aina varisevat, ja inhoan tunnetta että pitää tunnin parin välein tsekata peilistä näyttääkö pandalta. Ja rakastan huulipunia (etenkin tota suosittelemaani) myös siksi, että kymmenessä sekunnissa kaikki on valmista, ja kestää vaikka seuraavaan päivään, kirjaimellisesti - jos unohtaa poistaa silmämeikinpoistoaineella illalla, on vielä aamullakin punahuulet!

    VastaaPoista
  6. Joo, ehkä annan sille tosiaan vielä kesällä toisen mahdollisuuden. Mulla muuten pysyy luomivärit tosi hyvin (jos on Cliniqueta tai jotain muuta hyvää merkkiä) - ei edes pakkaannu luomivakoon, vaikkei pohjustusta olisikaan. Siinä mielessä mulle ehkä on jopa turhaa nuo pohjustimet, mutta huomasin sen, että pohjusaineen avulla sai vähän tummemmat sävyt paremmin esiin.

    Ja mulla on sit ihan päinvastoin: huulipunaa max. 3 krt vuodessa! Liian tahraavaa ja hankalaa.

    VastaaPoista
  7. Nivealla on myös superhyvä (ja halpa) silmämeikinpoistoaine, eri versiot vesiliukoisille ja vedenkestäville. Ei jätä öljyistä tunnetta silmiin, ei turvota silmiä ja tuoksuu hyvälle. Olen käyttänyt tätä jo vuosikymmeniä ja voin lämpimästi suositella.

    -T-

    VastaaPoista
  8. Kiitos vinkistä, mulle on nimittäin käynyt niin, että vieläkin vaan vetelen noilla kasvonpesuaineilla silmämeikit pois, eikä ne koskaan lähde kunnolla!

    VastaaPoista