sunnuntai 30. syyskuuta 2012

Raikasta ilmaa

Huomenna neiti alkaa viikon kuumailmapallokuvioissa. Äiti jatkaa vähän vähemmän raikkaassa ilmassa. Tosin päätös työpaikan vaihtamisesta on viime viikkojen kuumeilujen ja niveloireiden myötä kypsynyt täyteen mittaansa: Minäkin aion lähteä uusiin tuuliin ensi vuonna. Tammikuussa ilmestyviä uusia virkoja siis odottelen ja kuukausia kesälomaan lasken. Harmikseni, sillä olin jo juurtua työn sisällön sopivuuden vuoksi.

Mutta raikkauden ajan on tultava. Jännittää ihan, mistä sitä sitten itsensä löytää, josko koulumaailmasta enää lainkaan? Niinhän kai kuumailmapalloillessakin pieni jännitys laskeutumispaikasta pysyy yllä koko matkan ajan. Vaikka päämäärätietoisesti ja kokemuksella palloa ohjailtaisiinkin. Onneksi on tälläkin matkalla joku viisaampi ohjaaja mukana. Kiitos siitä ja näkemiin!



Lyylin maanantain päivänasu: H&M:n huppari, Ej Sikke lej -teeppari, Lindexin housut ja jotkut sukat. Kaikki muuten hankittu Huuto.netistä.

3 kommenttia:

  1. Olen kärsinyt vuoden ajan kuumeilusta, eikä sille ole löytynyt mitään selitystä lukuisista verikokeista ja lääkärikäynneistä huolimatta. Lisäksi minulle on muutamassa vuodessa kehittynyt astma. Olen alkanut epäilemään, että syy on asunnossamme, josta ei tosin hometta pitäisi pintapuolisten mittausten mukaan löytyä. Uskotko omien oireidesi johtuvan homeesta vai muuten vain ilmanvaihto-ongelmista yleensä? Entä minkälaista nivelsärkysi on? Minua on viime aikoina kolottanut nilkkoja, ranteita yms. ja mietinkin nyt kirjoituksesi pohjalta, olisivatko oireet yhteydessä toisiinsa...

    VastaaPoista
  2. Hei, muistatko tämän: Päätä, että vuoden päästä sinulla on ihana asunto, ihana mies ja ihana työpaikka. Se tepsii!

    VastaaPoista
  3. iida: Mun kokemuksen perusteella home voi aiheuttaa juuri näitä oireita. Uskon siis, että työpaikallani on nimenomaan hometta, sillä ilmanvaihto on uusittu alle kymmenen vuotta sitten, ja se tuntuu mittausten mukaan toimivan ihan hyvin. Lisäksi rakennuksessa haisee, lievästi virtsamainen, erikoinen tuoksu. Oppilaatkin usein mainitsevat tästä.

    Suosittelen lämpimästi homekoiria tutkimaan kotinne, sillä ne haistavat homeen myös pintojen alta. Jos asut ennen 70-lukua tehdyssä kerrostaloasunnossa kokemukseni mukaan homeen saa silloin myös remontoitua pois! Muunlaisista asunnoista minulla ei homeen suhteen ole remontointikokemusta, mutta aika monessa muussakin tapauksessa remontista on varmasti apua.

    Nivelsärkyni ovat juuri tällaista kolottavaa laatua, mikään nivel ei ole turvonnut tms., vaan muutama särkee kunnolla, välillä luitakin tuntuu vihlovan ja sormien nivelet ovat vähän jäykät. Home on todella yleistä, joten suosittelen tutkimaan asiaa. Eikä kannata vaipua epätoivoon, sillä nykyään apuakin löytyy (ja ymmärrystä)! Ja paljon kroppa kestääkin, mutta ei tietysti ihan mitä vain. Itse olen nyt vain päättänyt lääkkeitten avulla sietää tätä, kunhan saan nukuttua öisin ja äänen sen verran kulkemaan, että pystyn työn hoitamaan. Kuumetta ja särkyä saa sitten särkylääkkeillä alas.

    Mie: Joo, päätin jossain vaiheessa, että kolmen vuoden sisään mulla on nuo kaikki. Nyt, noin yhden vuoden kuluttua, olen jo löytänyt terveen asunnon ja miehen. :) Asunto tosin tulee vaihtumaan todennäköisesti jopa tämän kolmen vuoden kuluessa, mutta ei aivan vielä, joten nyt tosiaan valmistaudun tähän seuraavaan projektiin eli työnhakuun! Ihan intomielellä olen, sillä huomaan olevani henkisesti valmis uuteen.

    VastaaPoista