sunnuntai 24. maaliskuuta 2013

Illalla, kirkasvalolampun keilassa

Äiti, oli pakko laittaa tällanen yöpuku... kiiri kerran huuto. Ei aivan äidin mieleen, mutta hymyn huulille toi.


Näin meillä alkaa uusi viikko, kiireinen jälleen, veikkaan: Lyyli lähtee huomenna mökkilomalle isänsä kanssa, minä suuntaan pääsiäiseksi Kööpenhaminaan. Sitä ennen tarpeellisen yksinäinen alkuviikko terveysintoillen, matkaa valmistellen, tanssien ja toivottavasti kirjaa lukien. Terveysintoilusta lisää myöhemmin, olen jälleen keväthurahtanut!

Ja hurahtanut olen myös vaatteisiin: neidille metsästän tarjousvaatteita, kivoja uusia kevätpaitoja. Huuto.netti on sukellettu läpi ja kaikkien nettiputiikkien alelaarit. Löytyi. Nyt mietin, pärjääkö vuoroviikoin kanssani elävä pian viisivuotias viidellä t-paidalla? Eikös kuulosta siltä, että pärjää, kun lisäksi löytyy t-paita- ja narutoppimekkoja muutama? Koska Suomen kesä on useimmiten kylmä, hankin sen sijaan runsaammin pitkähihaisia paitoja. 

Mutta kertokaapa, mistä löytyisi lapselle laadukkaita täysvalkoisia aluspaitoja! En meinaa tavoittaa millään, ja kaipaisin ohuiden pitkähihaisten alle sellaista vaatekappaletta, joka ei huuda kuvaansa läpi. Edes Polarn o. Pyretillä ei tunnu olevan koossa 110 tai 116, mikä on outoa, sillä pienemmille ja isommille heiltä sellaisia aina varastoihin kurkistaessani löytyy. Olen metsästänyt nimittäin jo kauan.

Mini Rodinin kevättä: flamingo-teeppari, 28 €. Punavuoren peikolta.

 Mini Rodinin kevättä: shortsipuku lintuprintillä, 49 . Punavuoren peikolta.

Kevään houkuttelevimmat kuosit taisivat löytyä Mini Rodinilta, mutten taaskaan ostanut kyseiseltä merkiltä mitään. Hinnat hipovat pilviä. Tosin jonkun edelliskauden koobrapaitoja saisi nyt edullisesti, eikä kai mikään ihme. Jopa minä melkolailla liberaali kammoksun koobraa lapseni päällä. Vaan olisiko tällainen pelkästään vinkeä tuulahdus koko lailla perinteisen kuvaston: kissojen, koirien, lintujen, pupujen ja bambien sijaan? Ainakin väritys olisi neidin mieleen.

Mini Rodinin vanhaa mallistoa: koobrapaita, 18 €. Punavuoren peikolta.

2 kommenttia:

  1. Täysvalkoisia aluspaitoja olen metsästänyt lapsille aika ajoin. Ei niitä vain tahdo löytyä muualta kuin H&M:ltä, eikä aina sieltäkään. Aika vasta ostin nuoremmalle H&M:lta kahden aluspaidan paketin, jossa oli pinkki ja puhdas valkoinen. Nämä on ihan ok, mutta olen huomannut, että kutistuvat pikku hiljaa pesussa, vaikka muutoin olen H&M:n hinta-laatusuhteeseen ollut kuta kuinkin tyytyväinen. Jos löydät hyviä vaihtoehtoja, niin vinkkailepa blogissa, kun näitä meilläkin aina tarvitaan!
    Ja totta puhut: aika kauhea tuo kobra-paita... En ihmettele ale-hintaa. Designerin idea ei nyt ihan valkene, ainakaan minulle :)

    VastaaPoista
  2. Varmasti nuo t-paidat riittävät, Suomessa on kuitenkin niin vähän t-paitakelejä. En tykkää yhtään kobra-paidasta, eli jäisi minulta ainakin ostamatta.

    VastaaPoista